Çalışma Saatleri: 09:00 - 23:00 (Pazar Günleri Kapalıdır) 0 332 409 19 03 info@alperekincidispoliklinigi.com
english german arabic turkish

Ortodonti

Anasayfa > Hizmetlerimiz > Ortodonti
Ortodonti

1. Ortodonti; alt ve üst çenelerdeki uyumsuzlukları ve dişlerdeki çarpraşıklıkları teşhiş eden ve tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği branşıdır. Bu tedaviyi gerektirecek birden çok unsur vardır. Alt çenenin önde olması ya da geride olması gibi çene duruş bozuklukları, hastanın yaşı ve durumuna göre karar verilerek tedavisi uygulanır. Eğer hasta ergenlik çağındaysa al veya üst çene yapısı bozukluklarında ortodonti ve cerrahi teknikliğiyle beraber çalışılarak gerçekleştirilir.

Ağız ve Diş Yapısı Bozukluğu Neden Olur?

Ortodonti tedavisi gerektirecek birçok etken vardır. Kişinin bebekliğinden yetişkinliğine kadar geçen süre içinde yaşam tarzından, genetik bozukluklara kadar birçok etken ortodonti tedavisi gerektirebilir. Örneğin uzun süreler boyunca biberon veya emzik kullanmak en sık karşılaşılan ortodontik problemlerdendir. Çünkü bireyin bebekliğinden dişlerin çıkma süresine kadar tüm dış etkenler ağız ve çene yapısı üstünde etkilidir. Parmak emme gibi problemler ileride konuşma bozukluklarına sebebiyet verebilir.

Tel Tedavisi

Ortodonti yani diğer bilinen ismiyle tel tedavisi sadece dışardan gelen etkenlerden dolayı uygulanmaz. Bazı genetik rahatsızlıklar, ağız ve dişin yapısal durumlarında bozukluğa sebebiyet verebilir. Örneğin dilin normal boyutundan büyük olması, dış eti çekilmesi, dişlerin arasında boşluk olması gibi sebepler de ortodonti tedavisi gerektiren durumlardır. Ayrıca çenenin yapısı da bu bozuklukları tetikleyebilir. Ayrıca erken ya da geç süt dişi çıkarılması da dişlerde çarpıklığa neden olabilir. Dişlerin normal boyutundan büyük ya da küçük olması da çarpraşıklıklara sebebiyet verebilir.

Ortodonti Tedavisi Neden Gereklidir?

Ortodontik tedavi yüz görünümü ve güzel bir gülümse için oldukça etkili bir yöntemdir. Fakat sadece estetik sebeplerle yapılmayan bu tedavinin amacı ilerde yaşanılması muhtemel olan sağlık problemlerinin önüne geçilmesidir. Ortodonti, diş eti hastalıkların önlenmesi, konuşma bozukluğunun önüne geçilmesi, çiğneme fonksiyonlarının doğru şekilde sağlanması, çene eklemlerinde oluşabilecek problemlerin önlenmesi ve düzeltilmesi amaçlanarak yapılan tedaviler bütünüdür. Bu branş tek başına olmaktan ziyade diğer ağız ve diş sağlığı branşlarıyla sürekli iş birliği içinde çalışmaktadır.

Botoks ile İlgili Hizmetler

Şeker Mahallesi, Şefik Can Cd. No:27/C, 42080 Selçuklu / Konya